Kaffeknappen Norge deltok på frokostseminar 29.11.22 på Grand Hotel i regi av Svanemerket. Tema for dagen var «Nordiske forbrukeres bærekraftige livsstil og grønne produktvalg».
Stadig flere ønsker å ta gode, grønne valg. Likevel synes folk flest at det er vanskelig, og mange er lei av all den grønne markedsføringen de blir eksponert for.
– Vi ser et stort behov for forenkling og standardisering, sa adm. dir. i Miljømerking Norge, Cathrine Pia Lund. Hun mener det må bli enklere for produsenter å redusere miljøbelastningen sin, enklere for profesjonelle innkjøpere å stille ambisiøse miljøkrav og ikke minst enklere for forbrukerne å få tilgang til varer og tjenester som er laget med omtanke for planeten vi bor på.
Barne- og familieminister/ forbrukerminister Kjersti Toppe åpnet frokostmøtet. Hun la frem at regjeringen er opptatt at vi skal ha et sterkt forbrukervern sammen med god forbrukerinformasjon hvor alvoret i klimaproblemet kommer tydelig frem.
Toppe berømmer Miljømerking Norge for innsatsen de bidrar med i forvaltning av Svanemerket.
Svanemerket formidler standardisert og kvalitetssikret informasjon om varer og tjenester som er blant de minst miljøskadelige på markedet. Bruk, resirkulering og avfall blir vurdert før et produkt får smykke seg med Svanemerket.
Ellers var det mange inspirerende og engasjerte mennesker på scenen. Vi kan alle ha noe å lære av hverandre, og slike dager er viktige.
Mye av ansvaret for fremtidens miljøsituasjon ligger så klart på oss som produserer varer og tjenester. Vi i Kaffeknappen er opptatt av miljøet. Derfor har vi markedets mest bærekraftige kaffeløsning. Les mer om Kaffeknappens svanemerkede miljøpakke.
Men vi er absolutt ikke alene om å tenke bærekraft!
Svanemerket brukte frokostmøtet som en anledning til å dele ut Svaneprisen til Årets merkebruker. Den gikk til Libresse, og ble tatt imot av kategoriansvarlig Kathrine Fylling. Vi gratulerer den verdige vinneren.
Kaffeknappen Norge deltok på frokostseminar 29.11.22 på Grand Hotel i regi av Svanemerket. Tema for dagen var «Nordiske forbrukeres bærekraftige livsstil og grønne produktvalg».
Stadig flere ønsker å ta gode, grønne valg. Likevel synes folk flest at det er vanskelig, og mange er lei av all den grønne markedsføringen de blir eksponert for.
– Vi ser et stort behov for forenkling og standardisering, sa adm. dir. i Miljømerking Norge, Cathrine Pia Lund. Hun mener det må bli enklere for produsenter å redusere miljøbelastningen sin, enklere for profesjonelle innkjøpere å stille ambisiøse miljøkrav og ikke minst enklere for forbrukerne å få tilgang til varer og tjenester som er laget med omtanke for planeten vi bor på.
Barne- og familieminister/ forbrukerminister Kjersti Toppe åpnet frokostmøtet. Hun la frem at regjeringen er opptatt at vi skal ha et sterkt forbrukervern sammen med god forbrukerinformasjon hvor alvoret i klimaproblemet kommer tydelig frem.
Toppe berømmer Miljømerking Norge for innsatsen de bidrar med i forvaltning av Svanemerket.
Svanemerket formidler standardisert og kvalitetssikret informasjon om varer og tjenester som er blant de minst miljøskadelige på markedet. Bruk, resirkulering og avfall blir vurdert før et produkt får smykke seg med Svanemerket.
Ellers var det mange inspirerende og engasjerte mennesker på scenen. Vi kan alle ha noe å lære av hverandre, og slike dager er viktige.
Mye av ansvaret for fremtidens miljøsituasjon ligger så klart på oss som produserer varer og tjenester. Vi i Kaffeknappen er opptatt av miljøet. Derfor har vi markedets mest bærekraftige kaffeløsning. Les mer om Kaffeknappens svanemerkede miljøpakke.
Men vi er absolutt ikke alene om å tenke bærekraft!
Svanemerket brukte frokostmøtet som en anledning til å dele ut Svaneprisen til Årets merkebruker. Den gikk til Libresse, og ble tatt imot av kategoriansvarlig Kathrine Fylling. Vi gratulerer den verdige vinneren.
Kaffeknappen Norge deltok på frokostseminar 29.11.22 på Grand Hotel i regi av Svanemerket. Tema for dagen var «Nordiske forbrukeres bærekraftige livsstil og grønne produktvalg».
Stadig flere ønsker å ta gode, grønne valg. Likevel synes folk flest at det er vanskelig, og mange er lei av all den grønne markedsføringen de blir eksponert for.
– Vi ser et stort behov for forenkling og standardisering, sa adm. dir. i Miljømerking Norge, Cathrine Pia Lund. Hun mener det må bli enklere for produsenter å redusere miljøbelastningen sin, enklere for profesjonelle innkjøpere å stille ambisiøse miljøkrav og ikke minst enklere for forbrukerne å få tilgang til varer og tjenester som er laget med omtanke for planeten vi bor på.
Barne- og familieminister/ forbrukerminister Kjersti Toppe åpnet frokostmøtet. Hun la frem at regjeringen er opptatt at vi skal ha et sterkt forbrukervern sammen med god forbrukerinformasjon hvor alvoret i klimaproblemet kommer tydelig frem.
Toppe berømmer Miljømerking Norge for innsatsen de bidrar med i forvaltning av Svanemerket.
Svanemerket formidler standardisert og kvalitetssikret informasjon om varer og tjenester som er blant de minst miljøskadelige på markedet. Bruk, resirkulering og avfall blir vurdert før et produkt får smykke seg med Svanemerket.
Ellers var det mange inspirerende og engasjerte mennesker på scenen. Vi kan alle ha noe å lære av hverandre, og slike dager er viktige.
Mye av ansvaret for fremtidens miljøsituasjon ligger så klart på oss som produserer varer og tjenester. Vi i Kaffeknappen er opptatt av miljøet. Derfor har vi markedets mest bærekraftige kaffeløsning. Les mer om Kaffeknappens svanemerkede miljøpakke.
Men vi er absolutt ikke alene om å tenke bærekraft!
Svanemerket brukte frokostmøtet som en anledning til å dele ut Svaneprisen til Årets merkebruker. Den gikk til Libresse, og ble tatt imot av kategoriansvarlig Kathrine Fylling. Vi gratulerer den verdige vinneren.